Strikking, strikking og atter litt strikking…

Det blir en del strikking på kveldene 🙂 Ikke fult så mye på dagtid, siden jeg foreløpig av jobbet 3 dager i uken. Håper det fortsetter slik 🙂 Er tilkallingsvikar, så man vet jo aldri.

Men, litt strikking har det som sagt blitt. Fått ferdig ei lue, vinterkysa av @heidipe. den ble stor, så den passer egentlig meg 😛

Twist and Shine genseren jeg teststrikket for @oslowool er også ferdig. Den blir en bursdagsgave til mamma ❤ Strikket i børstet alpakka, Drops Air.

Og jeg har fått ferdig Noragenser av @guttenogstrikkemor. Nydelig genser! Og helt klart neste høst sin favoritt! Driver også med bukse til den, simpelthen bukse av @paelas. I rosa Merino extra fine. Genseren er også strikket i dette garnet, og buksen blir i fargen som er brukt på vrangbordene.

I tillegg driver jeg nå å teststrikker Fiolsokker for @varangerdesign. Mønsteret er ute for salg 🙂 Jeg kom i gang litt sent fordi garnet ikke kom 😦 Men.. ferdig med første, og i gang med nr 2 nå 🙂 Disse er en gave. Jeg har strikket de i Arwetta Classic.

Så over til min nye hobby! Farging av garn 😀 Prøvde dette hos @billabirgitte for et par helger siden (bursdagsgave til meg), og ble helt forelsket.. så bare noen dager etter var farger bestilt fra spinnvilt.no. 

Leter etter garn som egner seg og som koster nogenlunde overkommelig.. men det er ikke lett 😛 Så for testingen ble det Rubin fra Spar Kjøp som var på tilbud.. så disse er 50 gr, og planen er at de skal bli sokker til Iselin.

Mørk lilla, den hadde jeg håpet skulle være lysere 😛 Og roda med flekker. Planen for den var at det skulle være hvit med flekker, men den røde fargen skle ut 😛 So, next time maybe 😉

Har også bildet av garnet jeg farget hos Birgitte 🙂 Ble superfornøyd med det.. skulle bli pastell farget, og det ble det 🙂 Dette garnet er allerede på pinnene for sokker til meg selv 😉

Det var det for denne gang.. 🙂 Følg meg gjerne på Instagram (@heges_strikkegleder), er der jeg er mest aktiv 😉

Avslutter med bilde av gullungene mine ❤